Meetinstrumenten
446
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-446,page-child,parent-pageid-651,bridge-core-3.2.0,cookies-not-set,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,qode-page-loading-effect-enabled,,qode_grid_1300,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.6,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.7.2,vc_responsive
 

Meetinstrumenten

Meten is weten:
een haarscherpe foto van je team of organisatie

 

Plan onderaan een gratis inspiratiesessie in

 

Organisatiecultuur 

In functie van het strategisch plan moeten meestal serieuze cultuurveranderingen plaatsvinden. Een nulmeting is dan een logisch gevolg.

Met dit meetinstrument krijg je meer inzicht over:

  • De perceptie van de medewerkers over de huidige en gewenste cultuur
  • Wat de sterke punten en de aandachtspunten zijn van de huidige cultuur
  • In hoeverre de huidige waarden gewenst of herkend zijn

Zo “luister” je ook naar concrete suggesties voor verbeteringen van alle medewerkers en is er een hogere betrokkenheid.

In vele gevallen wordt de online bevraging aangevuld met interviews van een steekproef van de organisatie. Zo kunnen we ook open vragen opnemen in onze analyse.

Wij verwerken al deze informatie niet alleen tot een uitvoerig rapport, maar zorgen ook voor een mindmap (A4) die niets aan de verbeelding overlaat. Red Flags maken duidelijk welke actiepunten men best eerst aanpakt om zo binnen de zes maanden de eerste meetbare resultaten op te leveren.

 

Ownership

Dit meetinstrument is een essentiële schakel om ownership structureel én duurzaam te verankeren in je organisatie.

Je krijgt een antwoord op drie vragen:

  • In welke mate nemen medewerkers ownership in hun job?
  • In welke mate is de organisatie hierbij een versneller of een vertrager?
  • Hoe zijn de verschillen in de business units, afdelingen en teams?

 

Samenwerken tussen de afdelingen

Dit meetinstrument wordt gebruikt om de samenwerking tussen kritieke afdelingen meetbaar te verbeteren. Kritieke afdelingen hebben een grote impact op de groei (omzet/marge), klantentevredenheid én medewerkerstevredenheid.

Het rapport zorgt ervoor dat:

  • De afdelingen de overeenkomsten én verschillen in percepties, waarden en ongeschreven regels van elkaar begrijpen.
  • De wederzijdse verwachtingen concreet afgestemd worden

 

Get Results Together

Het Meetinstrument Get Results Together © brengt de samenwerking tussen uzelf en uw medewerkers precies in kaart.

Vragen waar het meetinstrument een antwoord op geeft:

  • Hoe kunnen we de gewenste teamresultaten behalen ?
  • Hoe kunnen we de productiviteit verbeteren door een verandering in de manier van samenwerken ?
  • Hoe kunnen we op korte termijn meetbare verbeteringen realiseren ?
  • Op welke manier kan open communicatie en dialoog bijdragen aan betere resultaten ?
  • Hoe kunnen we meer met wederzijdse verantwoordelijkheid samenwerken in het team ?
  • Hoe kan je de motivatie en betrokkenheid van medewerkers te verbeteren ?

 

Persoonlijkheidsprofielen

Iedere mens is anders en het is niet eenvoudig om het gedrag van iemand te voorspellen. Het kennen van de persoonlijkheidskenmerken zijn dus zeer belangrijk voor de persoon in kwestie, maar ook voor de collega’s of de leidinggevende.

De PPA (DISC) beantwoordt vragen als:

  • Welke zijn de sterktes en zwaktes van deze persoon?
  • Welke communicatiestijl hanteert deze persoon?
  • Wat motiveert deze persoon?

Wij werden in 1998 gecertifieerd en hebben intussen gewerkt met duizenden profielen. We beschikken dus over ruime expertise om de profielen te gebruiken bij assessment, persoonlijke coaching en team workshops.

Buiten de algemene profielen is ook een Sales- Emotionele Intelligentie  of Leiderschapsaudit mogelijk.

 

Gratis 30-Minuten Online Sessie

Plan hieronder een gratis inspiratiesessie in van 30 minuten om onze verschillende meetinstrumenten te exploreren aan de hand van praktische voorbeelden.

Kom te weten hoe we onze meetinstrumenten inzetten om een actieplan uit de rollen met impact op zowel de medewerkers- als klanttevredenheid. 

Testimonials