Banner sales performance
De meeste businessplannen eindigen uiteindelijk op de tafel van het salesteam. Nieuwe klanten moeten over de streep getrokken worden en bestaande drastisch geoptimaliseerd. Het gebeurt of het gebeurt niet. Ook hier werken klassieke technieken en trucs niet meer. Meer van hetzelfde is niet de oplossing.

Sales mensen moeten strategisch en tactisch denken en handelen. Het zijn emotioneel intelligente gedreven onderhandelaars die op de juiste plaats, de juiste mensen moeten overtuigen en enthousiasmeren.

Wij begeleiden uw salesteam in deze boeiende transitie.

 

Onze aanpak?


Het businessplan moet in eerste instantie vertaald worden naar een coherent en helder Strategisch Salesplan. Het is de bedoeling dat dit plan concreet vertaald wordt in een actieplan met meetbare objectieven voor alle sales medewerkers.

De communicatie van deze uitdagende doelstellingen alleen is uiteraard niet voldoende. Hebben uw medewerkers de vereiste competenties? Hebben zij de juiste ingesteldheid? Een gap analyse is dan ook een logische eerste stap: het haarscherp in kaart brengen van de ondersteuning die ieder lid van het Sales Team nodig heeft.

Een explosieve cocktail van workshops, individuele coaching, field coaching, en structurele veranderingen zorgt voor meetbare verbeteringen.

Hierbij zijn de drie kernwoorden:

  • “insight selling”: de klant niet naar de mond praten, maar inspireren met nieuwe inzichten

  • emotionele intelligentie: empathisch vermogen en flexen van gedragsstijlen

  • “multi-level selling”: overtuigen van meerdere gesprekspartners in het netwerk van de klant.


Aangezien het landschap van Sales Management in volle beweging is, wordt meestal de manager ook ondersteund en gecoacht om samen de veranderingsprocessen te verankeren.

Zenit heeft ons begeleid in het opmaken van een strategisch plan en de vertaalslag naar alle medewerkers. Door de verschillende sessies met management én medewerkers is de manier van samenwerken drastisch veranderd. Niet alleen omzet en winstmarge, maar ook klanten- en medewerkerstevredenheid zijn hierdoor de afgelopen jaren opmerkelijk verbeterd.
Peter Van den Eynde CEO Wijngaard Natie