15 jaar geleden hebben wij onze eigen kwalitatieve methode ontwikkeld om een haarscherp beeld te krijgen van de cultuur van een organisatie.

Met een representatieve steekproef van de organisatie wordt er in kleine groepjes een open dialoog gevoerd over essentiële thema’s van de organisatie. De thema’s en stellingen worden op maat ontwikkeld en aangepast aan de specifieke omstandigheden en uitdagingen.

Aan de hand van een voortschrijdend inzicht worden de conclusies verder gevalideerd met de groepen en speciale aandacht wordt besteed aan het in kaart brengen  van de ongeschreven regels.

Wij verwerken al deze informatie niet alleen tot een uitvoerig rapport, maar zorgen ook voor een mindmap (A4) die niets aan de verbeelding overlaat. Red Flags maken duidelijk welke actiepunten men best eerst aanpakt om zo binnen de zes maanden de eerste meetbare resultaten op te leveren.

De conclusies van de cultuurmeeting worden gepresenteerd in een workshop met het management en er wordt in groep gebrainstormd over de conclusies. U verlaat de workshop met een actie- en communicatieplan.
Zenit heeft ons begeleid in het opmaken van een strategisch plan en de vertaalslag naar alle medewerkers. Door de verschillende sessies met management én medewerkers is de manier van samenwerken drastisch veranderd. Niet alleen omzet en winstmarge, maar ook klanten- en medewerkerstevredenheid zijn hierdoor de afgelopen jaren opmerkelijk verbeterd.
Peter Van den Eynde CEO Wijngaard Natie